בניית משרדים למכירה עם אדריכלות ירוקה

בשנים האחרונות אדריכלות ירוקה היא הדבר החם ביותר בתחום הבניה בכלל ובבניית משרדים למכירה בפרט – ארגונים ועסקים רבים חושבים כיום מחוץ לקופסא ומעוניינים לבצע את כלל הפעילויות העסקיות שלהם במתחמים שנבנו על פי תכנון ירוק ויעיל מכל הבחינות.

 

אדריכלות ירוקה זו תפיסת עולם שלימה ופופולרית כאשר והיא לוקחת בחשבון הן את התפעול הכללי של המתחם והן את איכות החיים בפנים לזמן רב. משרד הבנוי על פי טכנולוגיה זו זוכה לכל היתרונות של ניצול מקסימלי מבחינת גודל ותנאים בשטח, ניצול של כל כיווני השמש והרוח ומנצל אותם לטובת שוכני המשרד. בשלבי התכנון מייבאים את חומרי הבנייה המתקדמים ביותר לכל שלבי הבניה, השלד והגימור הסופי. כשמתכננים בניה של משרד באופן ירוק מקציבים הוצאה מדוקדקת על התקציבים לבנייה באופן שיספיק באופן מדויק לפרויקט.

 

סביבה עסקית עם חשיבה ירוקה וידידותית לסביבה

כשבמתכננים לבנות בנייני משרדים למכירה עם שיטת אדריכלות ירוקה, חיוני לבצע הטמעה של מערכות וטכנולוגיות ירוקות. היום מדברים על אופנים שונים למחזור של מים, בניית תשתיות של פאנלים סולאריים לאספקת חשמל ירוקה ועוד. לבניה ומכירה של בניין הבנוי בצורה שכזו יש גם יתרון לטווח הארוך, כאשר רוצים למכור אותו בשנית, שווי הנכס עולה הרבה יותר ממה שהיה קודם לכן בשל דירוג אנרגטי גבוה שנחשק בקרב לקוחות פוטנציאלים.

 

ראשית, יש להתחשב באופן בו מעמידים ומבססים את הבניין מבחינת מיקום ותכנון המגרש. לגורמי טבע כמו אור שמש ורוחות יש השפעה רבה על האקלים התוך מבני, וכתוצאה מכך על האווירה שתהיה במשרד לאורך שעות היום. לא דומה האווירה בחדר הפונה לכיוון זריחה ושעות אחר הצהריים כמו חדר שפונה לכיוון הנגדי. אווירה לא נעימה במשרד כתוצאה מקרינה, סנוור או רוחות חזקות עלול לייצר תסכול בקרב כל באי המשרד, עובדים ולקוחות של העסיק, דבר שיכול לבוא לידי ביטוי בנזק פיננסי חלילה. לכן, תכנון השם דגש על ניצול אופטימלי של הבינוי והמרחב צריך להיות מחושב באופן מערכתי וכולל. לגבי אוורור פנימי – במקום להשתמש במזגנים ומאווררי תקרה, ניתן לנצל את הרוח הטבעית, בהנחה שהיא קיימת מחוץ לאזור המשרדים. אפשר לגרום לצינון של המתחם וליצירת אווירה ממוזגת ונעימה. אפשר להשיג זאת באמצעות העמדה של מבנה המשרד בזוויות מסוימות ויצירה של פתחי אוורור. אוויר נע הנכנס ויוצא דרך פתחי אוורור מבפנים ומבחוץ, חוץ מהניצול המרבי של משאב הטבע הזול אך איכותי, גם תורם לבריאות על פני אוויר עומד ומצונן באופן מלאכותי על ידי מזגנים.

 

למה כדאי להשקיע באדריכלות ירוקה?

מלבד כל היתרונות שיש בניצול משאבי הטבע לטובת האדם, קיים בתחום הבניה הירוקה עניין אידאולוגי שתופס תאוצה בקרב חוגים רבים. יותר ויותר מבנים ציבוריים ובתים פרטיים בונים את הבתים שלהם בצורה יעילה וירוקה בשביל לשפר את איכות החיים בכל קנה מידה אפשרי.