המגמות החמות בריצוף הבית

עולם עיצוב הבית עובר כל הזמן תהפוכות. הוא מתחבר באופן ישיר למה שקורה בעולם האופנה, מתקשר לתהפוכות תרבותיות ולהשפעות מכל העולם וכמובן – מתייחס כל הזמן לקדמה ולפיתוח בענף הבנייה. גם הטרנדים משתנים מעונה לעונה, ממש כמו באופנת הבגדים ובכל פעם מחדש אפשר ליהנות מחידושים אסתטיים בבית. תחום הריצוף הוא תחום דינמי במיוחד, כאשר בכל פעם מחדש מתגלה רעיון יצירתי, חומר גלם מעניין או צבע מסוים ששולט במגזיני העיצוב. סקרנו עבורכם את המגמות החמות בריצוף הבית.

 

ריצוף מחומרים ממוחזרים
חיים אקולוגיים וירוקים הם לא הכרזה ריקה יותר. היום לא מעט אנשים שמתכננים בתים חדשים או משפצים בית ישן הופכים את הנושא האקולוגי לחלק בלתי נפרד מהתכנון. ריצוף מחומרים ממוחזרים הוא מגמה חמה במיוחד בתחום עיצוב הבית. אפשר למצוא היום רצפות עץ שעשויות מעצים שפורקו מבתים ישנים, עברו תהליך שימון וצביעה מחדש והורכבו בבתים חדשים. כמו כן, ריצוף שמתבסס על אבנים, אריחים ומרצפות שפורקו מבתים והועברו לבית החדש הוא לא מחזה נדיר.

 

פרקט עמיד במים בגוונים בהירים
עד לפני כמה שנים, ריצוף פרקט היה פופולרי בעיקר בבתים אירופאים בעיצוב כפרי או במשרדים.
היום פרקט נמנה על סוגי הריצוף הפופולריים ביותר ובהתאם, הוא מגיע במגוון דגמים וצבעים, בין היתר בעיצוב מודרני בהיר. טרנד הגוונים העמוקים של העץ פינה את מקומו לפרקט בהיר, עדין ומודרני מאד, שמושפע לא מעט מהעיצוב הסקנדינבי הפופולרי כל כך כיום.

 

ואם בעבר סבל הפרקט ממוניטין של ריצוף קשה לתחזוקה ובעל עמידות נמוכה יותר ממרצפות, כיום מדובר בעולם אפשרויות שמציע בין היתר פיתוחים חכמים ויעילים המשלבים בין פרקטיקה ואסתטיקה ברמה הגבוהה ביותר. כזה, למשל, הוא פרקט עמיד במים שיכול לשמש גם לחיפוי באמבטיות, במטבחים ואפילו כריצוף חיצוני באזור הבריכה, אם יש לכם אחת כזו בבית. כך שבנוסף למראה עדכני, אחד היתרונות הבולטים בריצוף פרקט כיום הוא העמידות הגבוהה שלו.

 

רצפות מצוירות – ישנות וחדשות
בעבר היו דירות רבות באזור תל אביב מרוצפות באריחים שהגיעו מיפו ולעתים גם מעבר לים. האריחים האלו היו צבעוניים, מסודרים בקפידה כדי ליצור דוגמה מסוימת שנפרשת לאורך החדר ולעיתים לאורך הדירה כולה. את הרצפות המצוירות מאמצים כיום בלא מעט בתים, אמנם לא לחיפוי אזור שלם אלא בנגיעות קטנות שמעטרות רצפה בהירה סטנדרטית.

ריצוף בטון בסגנון תעשייתי
עיצוב תעשייתי מודרני, וינטאג' תעשייתי מלפני חמישים שנה, או פשוט בטון. תקראו לזה איך שאתם רוצים אבל היום הבטון הוא כבר לא מה שמסתתר מתחת לאריחים אלא מה שהופך את הרצפה שלכם ליוצאת דופן. מי שאוהב את המראה התעשייתי והאורבני יוכל להנות מריצוף בטון מוקפד, חלק ונקי ולא תמיד אפור כמו שאתם חושבים. הריצוף הזה משתלב עם ריהוט וינטאג' משנות החמישים והשישים, עם מראה מינימליסטי ונקי או בתוך בית המעוצב בסגנון סקנדינבי. או בקיצור, עם לא מעט מהטרנדים החמים כיום.

 

כמעט עץ, אבל לא עץ
לצד ריצוף הפרקט הפופולרי, אפשר למצוא היום אריחים מחומרים שונים, ביניהם גרניט פורצלן שמדמים מראה של עץ. המרצפות האלו מגיעות במגוון רחב של צבעים, בין היתר גם צבעים לא שגרתיים ואפשר לשלב אותם במראה רצפה נייטרלית כעיטור או לרצף בהם חלל שלם.