מה חשוב לקחת בחשבון כשמתכננים מערכת סולארית?

בתקופה שבה יותר ויותר אזרחים במדינת ישראל חרדים מהרגע בו יהיה עליהם לפתוח את חשבון החשמל ולהתוודע לסכומי העתק שאותם ייאלצו לשלם, אין זה פלא שכמות בתי האב שבהם מותקנות מערכות סולאריות נמצאת בנסיקה עקבית. הניסיון של השנים האחרונות מלמד אותנו כי מערכת סולארית מאפשרת לכמות הולכת וגדלה של בתי-אב לייצר את החשמל שלהם באופן עצמאי מבלי להיות תלויים בתעריפים וביכולות הייצור של חברת החשמל.

 

אז מה צריך לקחת בחשבון כשמתכננים מערכת סולארית? התשובות – במאמר שלפניכם.

 

צריכת החשמל וגודלו של הגג עליו תותקן המערכת

המשתנה הראשון שעליו כדאי לתת את הדעת בכל הנוגע לתכנון המערכת הסולארית הוא היקף צריכת החשמל הממוצעת שלכם ביום, משום שכך תוכלו לחשב בקלות את גודלה של המערכת הסולארית לה אתם זקוקים. בנוסף, חישוב הצריכה כבר בתחילת הדרך יאפשר לכם לחשב בקלות את היקפי ההחזרים שתקבלו מחברת החשמל עבור כל קילו-וואט אותו תייצר המערכת הביתית שלכם, וכך למעשה תוכלו גם לדעת בדיוק תוך כמה זמן תגיעו לנקודת האיזון הכלכלית שלאחריה תתחילו להרוויח – ולא רק להחזיר את ההשקעה.

 

לצד חישוב היקפי הצריכה חשוב מאוד להתייחס גם לגודלו הכללי של הגג עליו תותקן המערכת ולהיקף השטח הפנוי בגג – במידה וחלקו לא פנוי. מעבר לכך, כדאי לקחת בחשבון את מספר שעות השמש הממוצע ביום באזורכם, מידע הזמין באתרי האינטרנט העוסקים בהשוואת אקלים) וכן את היקף האספקה החשמלי של הפנלים הסולאריים עצמם.

 

שינויים בסביבת הבית או הבניין

כמו כן, מומלץ לקחת בחשבון את הרחבות הבנייה העתידיות או צמצומי הבנייה העתידיים באזור מגוריכם שכן לכל שינוי תהיה בוודאי השפעה על תפוקתה של המערכת הסולארית אשר תתקינו. כך, למשל, אם אתם מתגוררים בשכונה שאין בה (ואף לא מתכוננים בה) בתים גבוהים המטילים צל וחוסמים את השמש, הרי שכמובן לא תהיה כל מניעה בהתקנתה של המערכת הסולארית אשר תעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

 

איכות המרכיבים

לאור העובדה שהמערכת הסולארית היא קודם כל ולפני הכל השקעה לטווח ארוך הרי שחשוב מאוד להקפיד על בחירה במרכיבים הטכניים האיכותיים ביותר – גם אם מדובר בהשקעה מעט גבוהה יותר. בחירה נכונה של המרכיבים האיכותיים ביותר מבעוד מועד תשתלם לכם לאחר שתבינו כי מדובר במערכת סולארית שתשרת אתכם יותר משני עשורים.

 

ביצוע העבודות על ידי בעלי מלאכה המתמחים בתחום

לבסוף, ובהמשך ישיר לעצה הקודמת, הרי שכשאתם מתכננים את הקמתה של המערכת הסולארית שלכם חשוב מאוד לבצע תחילה סקר שוק מקיף ולפנות אך ורק לקבלני הביצוע הטובים והמנוסים ביותר. מהבחינה הזו יש לכם כמובן את הזכות המלאה (וגם את החובה) לעיין ברשימת לקוחות העבר של כל אחד מהספקים שעמם נפגשתם – ולהתרשם בהתאם.

 

יתרה מזאת, כשאתם מבקשים לסכם עם אחד מקבלני הביצוע אליהם הגעתם, וודאו שמדובר על חברה המעניקה לכם חבילת שירות ואחריות מקיפה הכוללת לא רק ערבות ליכולתה של המערכת להאריך ימים, כי אם גם בכל הנוגע לתחזוקה השוטף במידת הצורך לאורך זמן, כאשר חלק מהספקים אף יגדילו לעשות ויעניקו לכם חבילת ניטור עם אחריות לתפוקה.

 

* המאמר נכתב על ידי חברת "גרינקו-אנרג'י" המתמחה בהקמתן ותחזוקן של מערכות האנרגיה המתחדשת – ובכלל זה במערכות אנרגיה סולארית.