חומרי בנייה ממוחזרים

בנייה ירוקה הוא תחום שתופס תאוצה בשנים האחרונות עקב הצורך ההולך והגובר בחיסכון במשאבי הטבע ובמשאבים כלכליים. יוקר המחייה העולה והתכלות משאבי הטבע אינן משאירות מוצא אחר מאשר להכניס את הבנייה הירוקה כתחום מרכזי והכרחי בחיינו.

 

בנייה ירוקה

בנייה ירוקה, כאמור, היא בנייה אשר יש בה אלמנטים של שמירה על הטבע, ניצול יעיל וחסכוני של משאביו, חסכון באנרגיה, בכסף, ועוד. תחת בנייה ירוקה מתקיימים תחומים רבים ומגוונים כגון- מיקומי מבנים, בנייה בהתאם לזוויות השמש, תשתיות ממחזרות או ברות קיימא- ניצול של מים לכמה מטרות תוך סינון במערכות טבעיות, שימוש בחומרים ירוקים טבעיים ולא מעובדים בתעשיות יקרות אשר במהלכן נפלטים גזים רעילים אל האטמוספרה או שהם משאירים אחריהם פסולת מלאכותית שלא מתכלה, או שימוש בחומרים ממוחזרים- ששימשו בעבר לצורך אחר, ועוד אפשרויות רבות ונוספות. למעשה, תחום זה מתחדש ותרחב כל העת וניתן למצוא פתרונות ירוקים היום כמט לכל צורך בתחום הבנייה. על מנת לבנות בבנייה ירוקה באופן מלא, נדרש ידע ומחקר, או עבודה בצמוד לגורמים מקצועיים בתחום המתמחים בבנייה מסוג כזה. בתור התחלה, ניתן ראשית להשתמש לצורך הבנייה בחומרים ירוקים או ממוחזרים.

 

חומרי בנייה ירוקים וממוחזרים

חומרי בנייה ממוחזרים או ירוקים הם בסיס טוב לתחילתו של אורך חיים ירוק ובריא. חומרי בנייה ירוקים הם חומרים מהטבע, ושלא עבור עיבוד תעשייתי רב, וחומרים ממחוזרים הם חומרים שניתן לעשות בהם שימוש חוזר או ששמשו בעברה למטרה שונה. לחומרי הבנייה הממוחזרים והירוקים יתרונות רבים, ראשית הם אינם מזהמים את הסביבה ופוגעים בה, וכתוצאה מכך הם אינם משחררים חומרים רעילים לחלל הבית העלולים לגרוע מבריאות הדרים בו. בנוסף, לעיתים יש יתרונות בנייה לשימוש בחומרים ירוקים כמו אחידות, או עמידות בפני תנאים שונים.

 בחומרים ממחוזרים וירוקים יש חיסכון משמעותי במשאבים כלכליים, ובזיהום הסביבה הבלתי נמנע לפעמים משימוש בחומרים שאינם ממוחזרים. גם אם עלותם עולה לפעמים על עלותם של חומרים שאינם ירוקים, ההפרש בהחלט מתקזז אל מול מבחן הזמן והאיכות.